Intracto, het succesvolle digital agency uit Olen gespecialiseerd in de bouw van websites, kreeg tijdens de vierde editie van de ‘Dag van de Groeier’ de ‘Willen Winnen Award’. Jong Voka Kempen reikt deze award uit aan een jonge Kempense onderneming die ambitie, durf en wendbaarheid aan de dag legt. ‘Met Intracto gaat de bekroning naar een bedrijf dat deze kernwoorden ademt’, zegt Jong Voka voorzitter Geert Schellekens. ‘Het jonge bedrijf groeit snel en spectaculair, maar met een duidelijke visie.’

Tijdens de Dag van de Groeier dingen jaarlijks drie jonge en groeiende Kempense bedrijven mee naar de ‘Willen Winnen Award’. De award gaat naar een onderneming tussen de drie en de tien jaar oud die ambitie, durf en wendbaarheid aan de dag legt. Een onderneming ook met een uitgesproken visie op de toekomst die groei én tewerkstelling realiseert door in te zetten op innovatie, personeelsbeleid, internationaliseren, duurzaamheid en marketing.

Ondernemerschap

De drie genomineerde bedrijven - DMG Security uit Westerlo, Intracto uit Olen en UBench uit Turnhout - blinken alle drie uit in ondernemerschap. Ze maakten het onze professionele jury dan ook niet gemakkelijk. ‘Uiteindelijk kwam Intracto als winnaar uit de bus’, vertelt Schellekens. ‘Intracto, is een digital agency dat websites maakt onder twee merknamen: Intracto en BrightSites. De groep ondersteunt nationale en internationale merken en organisaties op vlak van online marketing, waarbij in het bijzonder ingezet wordt op e-commerce.

CEO Pieter Janssens startte het bedrijf op in 2005 tijdens zijn studies en liet Intracto door o.a. zes strategische overnames uitgroeien tot een team van momenteel 45 mensen. In 2013 werden meer dan 400 klanten geserviced, zowel nationale merken als Hubo, bpost en Ici Paris XL maar ook lokale bedrijven zoals CartaMundi, Henco of kledingspecialist Wellens.’

Visie achter de groei

‘De jury was enorm gecharmeerd door de jeugdigheid en de ambitie van het bedrijf’, verduidelijkt juryvoorzitter Marijke Beel de keuze voor Intracto. ‘Als student al je eerste aanwerving doen en daarna op korte termijn zes overnames realiseren, dat is een verhaal dat je eerder verwacht in Silicon Valley. Ook durven uitspreken dat je nummer één wil worden op de Belgische markt, getuigt van durf. Toch is het meer dan alleen maar branie. Het bedrijf groeit spectaculair en kan mooie cijfers voorleggen.

Daarenboven zit een duidelijke visie achter de groei. En vooral ook, de zaken worden professioneel aangepakt. Bedrijfsprocessen worden continu geoptimaliseerd. Er is een volledige en moderne visie op het aansturen van de groep. Vooral de interne communicatie, het personeels- en het opleidingsbeleid vallen op. De grens tussen werk en privé vervaagt soms, maar het beleid biedt duidelijk een antwoord op de verwachtingen van het jonge team. En tenslotte is de sterke verankering van het bedrijf in de Kempen zeker ook iets wat de jury heeft meegenomen.’

Intracto is ook de ontwikkelaar van onze Nnieuws-site.  Mooi.

Straks meer met foto's Nnieuws.